Ramadhan Al-Mubarak 2012
Friday, July 20, 2012 | 10:46 PM | 0 weird people
Assalamualaikum..
Ok, Alhamdulillah sebab kita semua dah sampai ke bulan ramadhan dan Alhamdulillah sebab kita semua diberikan kesempatan lagi untuk berpuasa untuk bulan ni. Walau apapun kita kene bersyukur sebab kita dapat puasa lg :)

Korang yg kat rumah tu mesti kalau bangun pagi ada yg tersengguk-sengguk kan depan meja makan. Makan pon lambat jea :D Ok, itu menyeronokkan. Lepas sahur tidur, then perut boncet haha.

Untuk tahun ni aku berpuasa tanpa family. Sedih kan :'( Tapi takpe, raya ada :D raya nanti dapat raya sama sama dengan family. Kat tempat aku ramai yg balik untuk puasa. Cuti bukan lama pon *jeles* nanti raya balik lg. Tadi pg aku sahurkat cafe jea, nasi goreng dgn telur goreng. Tak sedap mana pon aku kene jugak bersyukur sebab dapat makan lg :) InsyaAllah boleh tahan perut aku ni smp petang.

Tapi kita puasa bukan untuk kenyang, kita puasa untuk mengingatkan macammana orang yg sengsara lapar kat tempat lain. Ok, faham? bagus. 

Walau apapun, bulan puasa yg baru ni kita tanam lah semangat baru bagi puasa penuh. Jangan nak memonteng jea. Cuba tahan sikit nafsu makan tu. Bukannya tk boleh makan sp esok pon kan? :) Lainlah kalau perempuan, dia memang dibagikan cuti khas setiap bulan :D

Ok lah, apapun kita msti tanam azam untuk puasa penuh tahun ni. Tak puasa penuh tk dapat duit raya muehehe. Yang dapat bersahur dan berbuka dengan parents tu beruntunglah kan. Aku kat sini hanya ditemani kawan-2 shj. Sebab kat sini aku ada kawan jea, parents jauh. SO, kawan-2 lah peneman aku. Hargailah kawan anda. Haha. 

Taip pon dah penat, ok nak sambung buat assignment yg berlambak. Nanti ada masa aku update blog lagi. Jangan lupa untuk FOLLOW! Assalamualaikum :)


Holla! This is my blog. Ini blog suraiza. ok? So be nice on my blog. Don't rude! :) Tak suka tekan button home kat bawah ok? Dah baca please shout kat CBOX! bye :)

CURRENTLY : Alien(s) 
MOOD : i'm happy.


Life Scene
The Author
Holla! I'm Suraiza Othaman, nice name sweetie :P Hahaha sweet 19 ;) Taken Already. Ehemm ehemm and thanks for read my blog dear. A lot Thanks and do follow ok? Jangan lupa shout sekali kat cbox tau. bye, Levchuu.